Digitaliseringsministeriet arbejder for, at hjemmesiden løbende indeholder aktuel og pålidelig information efter følgende retningslinjer:
- Der skal fremgå overordnet information om ministeriets arbejdsområder.
- Aktuelle nyheder vedrørende ministeriets arbejdsområder.
- Diverse udgivelser.
- Overordnet information om Digitaliseringsministeriet organisering, herunder organisationsdiagram.
- Finansielt regnskab, der præsenterer Digitaliseringsministeriets departements virksomhed, årets økonomiske hovedtal samt forventningerne til det kommende år.
- Link til Digitaliseringsministeriets lovstof.
- Link til Digitaliseringsministeriets institutioner. Mål- og resultatplaner indgået mellem Digitaliseringsministeriet og institutionerne på ministerområdet ligger på institutionernes hjemmeside.
Hvorfor oplyser vi om retningslinjer for aktiv information?
Det følger af lov nr. 606 af 12. juni 2013 om offentlighed i forvaltningen blandt andet, at en forvaltningsmyndighed på myndighedens hjemmeside skal give borgerne information om sin virksomhed, jf. lovens § 17, stk. 1, og at en forvaltningsmyndighed skal fastsætte retningslinjer vedrørende den nævnte informationspligt ifølge stk. 1, jf. lovens § 17, stk. 2.